.png)
In juli houdt de sociale inspectie flitscontroles in de horecasector.
Een controle, vooraf aangekondigd of niet, brengt altijd spanning en onzekerheid met zich mee. Zeker op een onverwacht moment als je zomerterras of zaak afgeladen vol zit en je net met personeelstekort kampt. Gelukkig kan je deze situatie vermijden door op voorhand de horeca checklist te raadplegen. Deze lijst geeft je een indicatie van wat er zoal gecontroleerd wordt, tot welke documenten en ruimtes de inspecteurs toegang hebben, enz. Je zult merken dat er heel wat sociale regels en wetten zijn waaraan je als horeca uitbater moet voldoen. Wees dus extra op je hoede.De HR-scan of sociale audit
We kunnen ons voorstellen dat je voor of na een sociale inspectie je personeelszaken op orde wilt hebben om boetes te vermijden. Dankzij onze HR-scan of sociale audit kunnen onze experts precies zeggen waar een gebrek of onjuistheid schuilt. Na deze grondige scan maken zij alle nodige documenten in orde. Jij ontvangt vervolgens 2 fardes, één om voor te leggen bij sociale inspectie en één voor intern gebruik. Uiteraard onderzoeken onze mensen of je recht hebt op bepaalde subsidies en denken zij proactief met je mee.Wat kan jij nu al doen?
Wil jij je alvast voorbereiden, download dan het gratis e-book 'Weet jij wat te doen bij sociale inspectie?' of informeer je bij onze experts, zij helpen je graag verder. Je kunt ons ook contacteren via het algemeen mailadres info@solut-hr.be.Lees ook ‘Wat moet je voorleggen bij een sociale inspectie?’