Je hoopt dat je personeelszaken in orde zijn, maar eigenlijk weet je het niet zeker … eigenlijk heb je er geen idee van.
Ben jij voorbereid, zodat je op personeelsvlak geen risico's loopt en hoge boetes kunt vermijden? Ken jij de zwakke punten in je bedrijf? Weet je wat de meest kritieke factoren zijn die je heel veel geld kunnen kosten, als je ze niet snel aanpakt?
De feedback van de klanten: Blij dat Solut ons heeft geholpen, want wij zaten hierop te wachten. Dit heeft ons rust, zelfvertrouwen en geld in het laatje gebracht. Hadden we dit vroeger geweten, het had ons veel slapeloze nachten en hoge personeelskosten gespaard.
Doe hier een snelle risico analyse van je bedrijf. Geen paniek bij het zien van deze vragen!
>>> WIJ ZIJN ER VOOR JOU.
- Weet je welke hoge boetes je moet betalen, als de Sociale inspectie bij je binnenvalt en je niet voorbereid bent?
Als de sociale inspectie voor je deur staat, riskeer je hoge boetes op vlak van je loon- en tewerkstellingsbeleid. Ben je in orde met al je documenten en procedures als de sociale inspectie voor de deur staat? Enkele voorbeelden: Is het Arbeidsreglement up to date, zijn alle contracten (FT, deeltijds, flexi, ...) in orde, wat met de deeltijdse uurroosters, zijn de lonen conform de CAO, wat met de overuren en de extra netto vergoedingen, .... Weet je hoe deze risico's te herkennen en hoe het dan ook in orde te maken?
- Heb je alle subsidies waar je sowieso recht op had van de voorbije jaren gekregen?
Weet je zeker dat alle subsidies waar je recht op hebt ook aangevraagd worden door het sociaal secretariaat? Wist je dat er ook andere subsidies zijn waar je misschien recht op hebt? Heb je een idee hoe je de loonkosten kan verlagen en optimaliseren of hoe je kan besparen op personeelskosten zodat de werknemers toch meer netto overhouden? Wij helpen je hiermee.
- Ken je de kost van het ziekteverzuim en weet je hoe je dit kan aanpakken en verminderen?
Ken je het ziektecijfer in je bedrijf? Is dit hoger of lager dan een ander gemiddeld bedrijf? Ken je de extra kosten die hiermee gepaard gaan? Al over nagedacht hoe een daling van de personeelskosten aan te pakken? Enig idee hoe je het ziekteverzuim kan beperken en zorgen voor een meer motiverende werkomgeving?
- Lig jij ook wakker van je personeelsproblemen in je bedrijf?
Het is niet makkelijk als je werknemers niet kunnen samenwerken of tegen hun goesting komen werken. Dit probleem brengt extra personeelskosten, frustraties en ontevreden klanten met zich mee.
- Kan je niet groeien en/of je klanten tijdig helpen, omdat je goed personeel vertrekt en je geen nieuwe medewerkers kan vinden?
In de huidige war 4 Talent moet jij als goede werkgever overkomen, zowel voor je huidige personeel, als voor de buitenwereld om nieuwe collega's aan te trekken. Wil dit zeggen dat je dan de hoogste lonen moet betalen? Wij kennen veel alternatieven om je personeelsproblemen op te lossen.
- Vrees je ook voor de (financiële) gevolgen van personeelsconflicten en van ontevreden werknemers, nu en op lange termijn?
Conflicten met werknemers zijn nooit prettig en een ontslag nog veel minder. Met ontevreden werknemers verder blijven werken brengt een negatieve bedrijfssfeer met zich mee. Bovendien brengen ze je flink in de kosten, zowel direct als indirect, zichtbaar en onzichtbaar. Wist je dat deze kosten nog verder kunnen oplopen indien er geen heldere afspraken gemaakt werden in het Arbeidsreglement en de sociale documenten niet in orde zijn.
- Zie jij nog het bos door de bomen in al die personeelszaken en de bijhorende administratieve rompslomp?
Waar liggen alle personeelsdocumenten? Is alles wettelijk in orde? Betaal ik sommige kosten niet dubbel?
- Ken je jouw rechten en plichten als zaakvoerder en ken je deze van je medewerkers?
Weet jij waar rekening mee te houden en welke rechten en plichten je medewerkers hebben?
Heb je op 1 van deze vragen negatief geantwoord? Hoe ga je dat oplossen? Geen probleem! Wij hebben de oplossing, wij zijn de experten en zijn er voor jou.
>>> Reserveer een koffiekletsmoment en wij zoeken het voor jou uit.
Als de sociale inspectie voor je deur staat, riskeer je hoge boetes op vlak van je loon- en tewerkstellingsbeleid. Ben je in orde met al je documenten en procedures als de sociale inspectie voor de deur staat? Enkele voorbeelden: Is het Arbeidsreglement up to date, zijn alle contracten (FT, deeltijds, flexi, ...) in orde, wat met de deeltijdse uurroosters, zijn de lonen conform de CAO, wat met de overuren en de extra netto vergoedingen, .... Weet je hoe deze risico's te herkennen en hoe het dan ook in orde te maken?
Weet je zeker dat alle subsidies waar je recht op hebt ook aangevraagd worden door het sociaal secretariaat? Wist je dat er ook andere subsidies zijn waar je misschien recht op hebt? Heb je een idee hoe je de loonkosten kan verlagen en optimaliseren of hoe je kan besparen op personeelskosten zodat de werknemers toch meer netto overhouden? Wij helpen je hiermee.
Ken je het ziektecijfer in je bedrijf? Is dit hoger of lager dan een ander gemiddeld bedrijf? Ken je de extra kosten die hiermee gepaard gaan? Al over nagedacht hoe een daling van de personeelskosten aan te pakken? Enig idee hoe je het ziekteverzuim kan beperken en zorgen voor een meer motiverende werkomgeving?
Het is niet makkelijk als je werknemers niet kunnen samenwerken of tegen hun goesting komen werken. Dit probleem brengt extra personeelskosten, frustraties en ontevreden klanten met zich mee.
In de huidige war 4 Talent moet jij als goede werkgever overkomen, zowel voor je huidige personeel, als voor de buitenwereld om nieuwe collega's aan te trekken. Wil dit zeggen dat je dan de hoogste lonen moet betalen? Wij kennen veel alternatieven om je personeelsproblemen op te lossen.
Conflicten met werknemers zijn nooit prettig en een ontslag nog veel minder. Met ontevreden werknemers verder blijven werken brengt een negatieve bedrijfssfeer met zich mee. Bovendien brengen ze je flink in de kosten, zowel direct als indirect, zichtbaar en onzichtbaar. Wist je dat deze kosten nog verder kunnen oplopen indien er geen heldere afspraken gemaakt werden in het Arbeidsreglement en de sociale documenten niet in orde zijn.
Waar liggen alle personeelsdocumenten? Is alles wettelijk in orde? Betaal ik sommige kosten niet dubbel?
Weet jij waar rekening mee te houden en welke rechten en plichten je medewerkers hebben?