Freelancer tijdens de corona crisis.
Het is heftig, het is hectisch, er is minder (of geen) omzet, wij zijn ongerust voor de volgende opdracht, ongerust over de economie, over de welvaart, ....
Maar, een dikke duim aan alle solidariteit die we mogen ervaren, de snelheid waarmee banken en overheden nu werken, de wijzigingen in bedrijven om andere-noodzakelijke producten te maken en om telewerk mogelijk te maken, het dankbaar zijn voor onze social-media kanalen en alternatieven, ....
Reality check is en blijft dat we moeten werken aan het generen van de omzet, dmv wijziging in werkwijze, diensten, producten, .. alsook kijken naar efficiëntie en kostenbesparing.
Specifiek voor de doelgroep van de freelancers zijn er toch wel enkele alternatieven mogelijk:
1. Uitstel van betalingen (btw, roerende voorheffing, vennootschapsbelasting, sociale bijdrage)
2. Overbruggingsrecht voor freelancers in hoofdberoep, voor de maanden maart en april
3. Mutualiteitsuitkeringen omwille van Corona, na de7de dag ziekte.
4. Hinderpremie voor freelancers met een actieve exploitatiezetel en fysieke vestiging
5. Opschorten van bankleningen
6. Compensatiepremie voor het geleden omzetverlies van 60% in de periode 15/3-30/4.
Voor meer detail info hierover kan je ons altijd contacteren.
Een quote die je ogen moet laten opengaan is:
If you don't come out of this quarantine / crisis with:
! A new skill
! Your side business started
! More knowledge
You never lacked TIME, you lacked DISCIPLINE !!
De belangrijkste tips die we meegeven, de lessons learned zijn:
1. Omhels het online / digitaal werken
2. Denk na over een A en een B-business
3. Blijf bijleren.
Ben je benieuwd hoe wij dit aanpakken?
Call us en wij spreken graag (online) af om dit beter toe te lichten en om ook van jullie te mogen leren.
info@solut-hr.be
0496 40 89 50