Praat elke dialoog zichzelf in de knoop? Stapelen de frustraties zich op tot een dikke muur van onuitgesproken woorden? Wordt elk woord en elke handeling verkeerd begrepen? Ja, er is duidelijk een kink in de communicatiekabel.
Met deze 3 simpele en magische communicatiesleutels draaien de deuren naar een TOP-relatie tussen werkgever en werknemer 1 voor 1 wagenwijd open !
Laat OMA thuis
Stop met Oordelen, de eerste 20 seconden zijn bepalend om je mening te vormen. Kijk hierdoor heen.Vorm of verkondig niet meteen je eigen Mening. Iedereen heeft zijn eigen mening, waarom is deze van u de juiste? Stel je open om jezelf te verrijken met de mening van anderen
Begin niet onmiddellijk met het geven van Advies.
Gebruik LSD
Als mensen praten, Luister aandachtig naar wat ze zeggen. Onderbreek hun niet. Kijk oprecht in de ogen en luister naar hun woordenMaak een Samenvatting van wat er is gezegd, om na te gaan of je het juist hebt begrepen.
Nooit Doorgaan of conclusies trekken, alvorens de andere partij heeft bevestigd dat je het juist hebt begrepen.
Maak ANNA een vriendin voor het leven
Altijd alles Navragen Nooit zomaar iets Aannemen
Woorden plakken en zwart op wit geschreven woorden zijn de heilige schriften. Maar, mondelinge communicatie is een totaal ander gegeven. De woorden, het verleden, de gevoelens, de houding, het gedrag, het empathische van de persoon, de emotie van het moment, …. en nog zoveel meer dingen beïnvloeden de perceptie van wat er gezegd wordt. Dit maakt het er dan ook allemaal niet makkelijker op.
Onthoud deze 3 simpele magische woorden om je communicatie skills te optimaliseren, ten voordele van jezelf, de andere persoon, je firma en de klanten.
Een TOP-relatie tussen WERKGEVER en WERKNEMER begint met aandacht voor elk individu door middel van aandachtige COMMUNICATIE.
Onthoud deze 3 simpele magische woorden om je communicatie skills te optimaliseren, ten voordele van jezelf, de andere persoon, je firma en de klanten.