$type=slider$sn=0$l=0$m=0$show=home

$show=home$Over Solut

Solut, strategische groeipartner en expert in personeelszaken van A tot Z op maat van KMO’s. From Hire to Fire: Rekrutering & Assessment, Sociale Audit en Personeelsadvies, Personeelsadministratie en Payroll, Team- & Management Coaching, Interim HR management, Opleiding & Advies en Individuele Loopbaanbegeleiding. Solut ontzorgt je van de personeelstaken, om tijd en geld te besparen, met gemotiveerde werknemers.

[DIENSTEN]_$type=three$m=0$h=200$rm=0$l=1$c=9$sn=0$p=1$show=home

[TEAMLEDEN]_$type=carousel$h=150$cls=6$c=12$show=home

De 10 redenen waarom ??!! "Boss, I Quit"

Medewerkers verlaten uw bedrijf en jij kan de brokken weer gaan lijmen. 
De klanten zijn rouwig om dit verlies en stellen zich de vraag of hij naar de concurrentie gaat.  De collega’s moeten er extra werk bijnemen, maar willen zeker geen tandje bijsteken.  EN jij, je daar gaat lange en kostelijke zoektocht naar een geschikte vervanger, want welke taken deed hij/zij nu ook al weer allemaal?
 Als medewerkers uw bedrijf verlaten kunnen hier verschillende redenen voor zijn.  Dit kan om gezonde en persoonlijke groei zijn en dan is het je morele plicht om dit voor deze goede medewerker toe te juichen en hem te bedanken voor de geleverde inzet.  Je bent fier om dit mooie groeiparcourste hebben waargemaakt voor deze medewerker.
MAAR, medewerkers kunnen om diverse andere redenen hun ontslag indienen, waar jij, je bedrijf, de sfeer, de cultuur de oorzaak kan van zijn.  Het zoveelste kostelijke vertrek op een rij wil jij vermijden.
Wat zijn de 10 negatieve drijfveren van medewerkers om hun ontslag in te dienen?
 1.       Wisseling in bazen, wijziging van het management
Andere bazen, andere wetten en dat vinden velen niet leuk.
Onderschat niet welke impact veranderingen binnen het bedrijf op medewerkers hebben.  Denk hierover vooraf goed na, bezint eer ge begint.  De gevolgen van ingrijpende beslissingen moeten resulteren in geen verlies van uw waardevolle medewerkers.  De grootste tip hierbij is, spendeer veel belangrijke tijd aan communicatie en informatie deling ter verduielijking van de reden waarom en oom de overgang zo soepel mogelijk kan verlopen.
 2.       Geen of onvoldoende waardering
Zo cliché als ‘de beste wensen en een goede gezondheid op Nieuwjaar’, maar zo waar.  Tekenen van waardering zijn ontzettend belangrijk voor de motivatie.  Medewerkers die geapprecieerd worden door de zaakvoerder en een goede verstandhouding met deze hebben, zullen minder snel hun ontslag indienen. Op regelmatige tijdstippen zeggen dat hij/zij goed bezig is, doet wonderen en kost je niets.
 3.       Gebrek aan management ondersteuning
Mensen zijn mensen en hebben gevoelens.  Als de bazen en de managers niet bereid zijn om hun mensen te steunen wanneer het nodig is, zullen zij moeilijkheden ondervinden om hun team te kunnen behouden.  Fouten moeten besproken worden, klachten moeten behandeld worden, zodat iedereen weet dat het er altijd op een correct wijze aan toe gaat met een open en eerlijke samenwerking.  Dit leidt ertoe dat de werknemers weten dat ze op hun werkgever en op hun manager kunnen rekenen bij moeilijke momenten.
4.       Gebrek aan uitdagingen
Neen, dit is niet contra dictorisch met teveel werk.  Zoek de juiste balans en zorg ervoor dat uw medewerkers zich niet gaan vervelen en niet op zoek moeten naar een andere job met nieuwe uitdagingen bij (mogelijks) de concurrentie.
 5.       Geen realistische doelstellingen
Doelstellingen moeten uitdagend en realistisch tegelijkertijd zijn, dat werkt motiverend.  Het continuë mislukken en niet behalen van de doelstellingen zorgt voor zowel de zaakvoerder, als voor de medewerker voor demotivatie. Deze negatieve spiraal terecht en zullen de moed snel laten zaken. Uitdagingen zijn belangrijk, maar managers schuiven beter iets haalbare doelen naar voren, zodat medewerkers voldoening halen uit hun werk en niet continue gefrustreerd achterblijven.
6.       Geen duidelijk carrièrepad binnen het bedrijf
Werknemers willen hierover duidelijkheid.  Krijgen ze dit niet, geraken ze gefrustreerd en ervaren ze een status quo of een stop op hun loopbaan.   Het is daarom belangrijk om (aan deze die hiervoor staan te trappelen) positieve carrièrevooruitzichten binnen de firma aan te bieden.  Gelukkig zijn er ook anderen die graag doen wat ze doen en dit willen blijvend uitvoeren tot hun pensioen.  Zorg dat je weet welk vlees je in de kuip hebt, maw spreek met je mensen en biedt hun dat wat zij willen om uw bedrijf mee te laten groeien. 
 7.       Onvoldoende vrije tijd
Uw medewerkers zijn in dienst voor uw bedrijf.  Jij kan wel dag en nacht doorwerken, maar uw medewerkers doen dit niet en moeten dit niet doen.  Overload hun niet met werk en extra opdrachten.  Structureel teveel werk na de werkuren zal op termijn doorwegen op hun werk-privébalans. En als die na een tijdje volledig verstoord is, krijg je ofwel een uitgebluste medewerker ofwel zijn ontslagbrief op je burteau.
 8.       Onaangename werkomgeving
Creeër een aangename werkomgeving, zonder spanningen en zonder overhitte discussies.  Iedereen stapt ’s morgens graag naar zijn werk, als er een aangename sfeer heerst, de medewerkers goed gezind zijn en klaar staan om elkaar hulp te bieden, daar waar nodig.  En, hiervoor is het echt niet noodzakelijk om maandelijks teambuildings en party’s te bouwen.  Medewerkers willen zich gewoon goed voelen op hun job, bij de collega’s en bij hun baas.  Begrijp dat we 1/3de van de dag op het werk spenderen, dus laat dit maar best in een aangename omgeving zijn.
 9.       Verouderd materiaal en machines
Een bedrijf dat niet mee evolueert met zijn tijd zal langzaamaan stuiten op misnoegde werknemers. Verouderde telefoontoestellen, kopieermachines die steeds vastlopen; wanneer mensen dagelijks moeten werken met miserabel materiaal, zal het niet lang duren voor de frustraties zich ophopen en de bom barst.
 10.   Geen goede verloning
Werknemers blijven niet enkel en alleen voor het loon.  Maar, werknemers die nooit opslag krijgen en ontevreden zijn met hun loon zullen wel stappen zetten en kansen grijpen naar een betere job mét beter loon. Het geven van extra's, zoals interessante extralegale voordelen, kan helpen om medewerkers tevreden te houden.
Gebruik deze tips ten volle en beleef het positieve met uw medewerkers. 
Werk aan win win situaties, waarbij jij uw bedrijf laat groeien, tesamen en door de hulp van de medewerkers.  Last but not least, denk aan het einde maand centje.  Iedereen heeft graag een correcte verloning voor zijn werk.  Als je dit dan nog eens kan doen, met een lagere personeelskost en een hoger netto loonresultaat door de nodige optimalisaties, dan pas werk je aan de nodige win-win-situatie.
En ja, dit kan ook zeer zeker in kleine bedrijven.  Dit voordeel is niet enkel weggelegd voor de grote multinationals.  Wens je hier meer over te vernemen en ook die personeelslasten te laten dalen, neem contact op met Mireille op solut.bvba@gmail.com. 
Bezoek tevens de website voor meer info.  www.solut-hr.be

$type=two$show=/p/q-a.html$au=0$cm=0$l=1$c=9$p=1

$type=two$m=0$l=1$c=2$p=0$show=/p/QuickScan.html

$type=two$show=/p/blog.html$au=0$cm=0$l=1$c=9$p=1

$type=three$m=0$h=200$rm=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/wie-is-wie.html

$type=blogging$m=0$rm=0$l=0$show=/p/over-ons.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

$type=three$c=18$meta=0$rm=0$p=1$show=/p/referenties.html

$type=two$m=0$l=1$c=2$p=0$show=/p/subsidies.html

$type=grid$m=0$sn=0$rm=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/diensten.html

$type=three$au=0$cm=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$h=318$c=4$l=1$icon=1$m=0$show=/p/kmo-portefeuille.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$h=318$c=4$l=1$icon=1$m=0$show=/p/contact.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$h=318$c=4$l=1$icon=1$m=0$show=/p/agenda.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$h=318$c=4$l=1$icon=1$m=0$show=/p/faq.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$h=318$c=4$l=1$icon=1$m=0$show=/p/over-ons.html

[IN DE KIJKER]_$type=sticky$h=318$c=4$l=1$icon=1$m=0$show=post

Naam

Audit,2,blog,109,Diensten,9,faq,11,in de kijker,98,nieuws,153,nieuwsbrief,139,Openstaande vacatures,5,q&a,3,referenties,69,slider,54,subsidies,3,team,7,Top kandidaten,3,
ltr
item
Solut Passion for HR: De 10 redenen waarom ??!! "Boss, I Quit"
De 10 redenen waarom ??!! "Boss, I Quit"
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIDRDZm-2ebbT3BXqFp11-1C0mzklh_W-k0rLEzhEwvBG2XfzkJUqrDMwD2_TPh01-kom8Cqysx54JvRkp-6Ng41JVItH5Fm_trx7Qxnss9POXHl1erk3QDok4dmVfJkqFlxIgYRzm_UA/s640/Screenshot_11.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIDRDZm-2ebbT3BXqFp11-1C0mzklh_W-k0rLEzhEwvBG2XfzkJUqrDMwD2_TPh01-kom8Cqysx54JvRkp-6Ng41JVItH5Fm_trx7Qxnss9POXHl1erk3QDok4dmVfJkqFlxIgYRzm_UA/s72-c/Screenshot_11.png
Solut Passion for HR
https://www.solut-hr.be/2018/05/de-10-redenen-waarom-boss-i-quit.html
https://www.solut-hr.be/
https://www.solut-hr.be/
https://www.solut-hr.be/2018/05/de-10-redenen-waarom-boss-i-quit.html
true
1717154096694814607
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten ONTDEK ALLES Ontdek meer Beantwoorden Cancel antwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Ontdek alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief SEARCH ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy