Michel Piette - HR Generalist

Na 38 jaar ervaring bij 3 sociale secretariaten en dit in combinatie met 's avonds lesgeven bij Syntra en U Hasselt, alsook als raadgever voor KMO’s en sociaal rechter bij de Arbeidsrechtbank in Tongeren, was het voor mij tijd voor een nieuwe uitdaging in de HR-wereld.

SOLUT-HR biedt mij de mogelijkheid om mijn kennis en ervaring nu rechtstreeks ten dienste te stellen van de ondernemer. Gezien de groei van onze KMO’s, heeft iedere ondernemer behoefte aan persoonlijke begeleiding. Ik heb gedurende 38 jaar ondernemers persoonlijk begeleid bij de opstart en de groei van hun onderneming. Voor mij staat klantgerichtheid altijd centraal.

 

Ik heb bij mijn vorige werkgevers verschillende jobs uitgeoefend en alzo ervaring opgedaan die ik nu ten dienste van de ondernemer wil stellen.

Mijn taken waren zeer uiteenlopend: Afdelingsverantwoordelijke van een groep van 10 dossierbeheerders, accountmanager, personeelsconsulent bij de bedrijven, relatiebeheerder en geven van opleidingen intern en extern.  Sociaal juridisch recht is voortdurend in evolutie.  Het is mijn hobby om van deze saaie materie een analyse te maken en in begrijpbare taal om te zetten voor de ondernemer.  Ik was ook gedurende 10 jaar lesgever in Syntra voor de boekhouders, sociaal-consulenten en ondernemingsopleiding. Gedurende 5 jaar was ik ook coördinator-lesgever voor de cursus “Management in de sociale economie“ bij UHasselt.

Als sociaal rechter bij de arbeidsrechtbank te Tongeren heb ik ook heel wat kennis opgedaan in de behandeling van conflicten tussen werkgever en werknemer en tussen werkgever en overheidsinstanties.

Via UNIZO, de organisatie voor zelfstandigen en KMO’s, heb ik ook heel wat ervaring in de begeleiding en adviseur van UNIZO afdelingen en beroepsorganisaties.  Ik was raadgever, opleider bij het “ Limburgs platform voor dienstencheque-ondernemingen”, opgericht in de schoot van het ERSV-Limburg.

 

Zoals een ondernemer op Linkedin zei :  “Solut mag fier zijn om een man met deze kennis en gedrevenheid in huis te hebben…”

Ik krijg nu de kans om mij flexibel ten dienste te stellen van de ondernemers.

Bij ondernemen hoort een berg loon- en personeelsadministratie. En lang niet alle KMO’s kunnen investeren in een eigen personeelsdienst.  Ik kan ervoor zorgen dat de uitbesteding van uw personeelsadministratie u niet alleen tijd gaat besparen , doch dat uzelf en ook uw werknemers gelukkiger worden in hun job.

Hoe lang moeten werknemers soms niet wachten op het antwoord op een vraag over hun specifieke situatie.  Zij willen meestal snel duidelijkheid over bvb hun loonbrief.  Weet u of alles correct berekend wordt? Kunt u het zelf uitleggen en begrijpt u de taal van het sociaal secretariaat? Wordt er voldoende aandacht besteed aan loonoptimalisatie, subsidiemaatregelen, enz… ?

 

Voor SOLUT-HR ook een meerwaarde en extra dienstverlening : begeleiding bij sociale controles, hulp bij specifieke personeelsproblemen, kennis van subsidiemaatregelen in de profit en non-profit sector, kennis van verschillende payroll-systemen, uitgebreide kennis van de horecaproblematiek en specifieke arbeidswetgeving voor dienstencheque ondernemingen, doorlichting van uw sociale documenten, nazicht van uw loonadministratie en RSZ kortingen…

 

Kortom, ik ben gelukkig in mijn job bij SOLUT, omdat ik voor onze ondernemingen kan zorgen.

 

Kan uw bedrijf HR ondersteuning gebruiken?
Contacteer Solut voor een vrijblijvend gesprek >>

  

Webdesign by

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

x